در این مطالعه با ساخت بستر آکنده دوار، فرآیند جذب دی اکسید کربن از هوا مورد بررسی قرار گرفته است. در ابتدا آزمایشات هیدرودینامیک جهت تحلیل الگوی جریان و افت فشار در دو حالت تک فازی و دو فازی انجام شده است و سپس آزمایشات جذب با استفاده از آب و محلولهای مونو اتانول آمین و دی اتانول آمین با درصدهای وزنی مختلف صورت گرفته است. نقش پارامترهایی نظیر سرعت چرخش روتور، نرخ جریان گاز و مایع، نوع و درصد وزنی محلول جاذب روی راندمان جذب بررسی شد و نتایج نشان داد که افزایش سرعت روتور موجب افزایش راندمان جذب میگردد. همچنین افزایش دبی مایع و غلظت محلول جاذب، راندمان جذب را افزایش داده و با افزایش شدت جریان گاز، راندمان جذب کاهش مییابد. نتایج مطالعهی هیدرودینامیک نشان داد که افت فشار با افزایش نرخ جریان گاز و مایع، افزایش مییابد. از آزمایشات هیدرودینامیک جهت تعیین حداکثر جریانهای گاز و مایع برای آزمایشات جذب استفاده شده است.
رحیمی, محمود رضا, کریمی, هجیر, & مصلح, سلیمان. (1392). مطالعه تجربی فرآیند جذب دی اکسید کربن از هوا در بستر آکنده دوار. نشریه علوم و مهندسی جداسازی, 5(2), 1-16. doi: 10.22103/jsse.2013.543
MLA
محمود رضا رحیمی; هجیر کریمی; سلیمان مصلح. "مطالعه تجربی فرآیند جذب دی اکسید کربن از هوا در بستر آکنده دوار". نشریه علوم و مهندسی جداسازی, 5, 2, 1392, 1-16. doi: 10.22103/jsse.2013.543
HARVARD
رحیمی, محمود رضا, کریمی, هجیر, مصلح, سلیمان. (1392). 'مطالعه تجربی فرآیند جذب دی اکسید کربن از هوا در بستر آکنده دوار', نشریه علوم و مهندسی جداسازی, 5(2), pp. 1-16. doi: 10.22103/jsse.2013.543
VANCOUVER
رحیمی, محمود رضا, کریمی, هجیر, مصلح, سلیمان. مطالعه تجربی فرآیند جذب دی اکسید کربن از هوا در بستر آکنده دوار. نشریه علوم و مهندسی جداسازی, 1392; 5(2): 1-16. doi: 10.22103/jsse.2013.543